Aitrekings
Aitrekings (eye tracking) ir acu kustību fiksēšana, vērojot kādu objektu. To izmanto webdizainā un daudz kur citur. Cilvēks skatās monitorā, un aitrekeris fiksē acu kustības. Cilvēks aplūko supermārketa plauktus, un aitrekeris fiksē produktus, kuriem pievērš uzmanību. Tādu pētījumu iznākums ir sultuma karte vai punktu karte ar acu kustību trajektoriju.
Aitrekera speciālista izmaksas izskatās biedējoši, tāpēc Team3 komandai ar visu ir jātiek galā pašiem. Mēs dodam jums ieteikumus, kā pilnveidot web dizainu attiecībā pret elementu novietojumu.
Krāsu kontrasts
Izcelšana ar krāsu ir vienkāršs veids, kā pievērst uzmanību objektam.
Pozicionēšana
Uzmanību uz objektu var fokusēt, novietojot to tā, lai tas šķistu tuvāk vai tālāk par pārējiem.
Dziļums
Cilvēkam šķiet svarīgāks tas, kas notiek tuvumā. Pēc tāda principa darbojas izlecošie logi.
Vizuāls svars
Svarīgus objektus var izcelt, tos palielinot salīdzinājumā ar pārējiem, tā piešķirot lielāku vizuālo svaru.
Animācija
Uz statiskas lapas fona neliela kustība izceļ elementu un pievērš tam uzmanību.
Virziens
Paši vienkāršākie virzieni, kurus viegli uztvert un kurus izmanto web interfeisā, ir "uz priekšu" un "atpakaļ". Otrais ir pa kreisi, "uz priekšu" – pa labi.
Seja un skatiens
Ar sejas palīdzību var pievērst uzmanību kādam elementam, ja personas seja vai skatiens ir pavērsti attiecīgajā virzienā.
Skaņa
Uzmanību var pievērst arī ar skaņu, tā piesaistot lietotāja skatienu statusa maiņai vai stāvoklim (piemēram, ja saņem paziņojumu).
Kāpēc tas strādā
Lietotāja smadzenes ir slinkas un tiecas ekonomēt enerģiju, tātad ļaudis vēlas izdarīt uzdoto pēc iespējas ātrāk un īpaši nepūloties. Viņi nevēlas spraukties cauri burtu biezoknim. Cerība ir vienīgi tad, ja tēma lietotājam patiešām interesē un ja lapa ir saprātīgi noformēta. Katrā gadījumā ir labāk saprast psiholoģijas un aitrekinga likumus, lai pat visslinkākais skatiens pievērstos jūsu lapai.