Krāsa un konversija
Šokējoša ziņa par vebdizainu. 62-90% lēmumu par pirkumu tiek izdarīti atkarībā no krāsas!
Droši vien esat dzirdējuši, kā spēļu automātu izstrādātāji nomainīja pogas krāsu no zaļas uz dzeltenu, un tas deva ārkārtīgi lielu konversijas pieaugumu – 187,4%!
Taču atgriežamies pie interneta lapām. Apelsīna būtība ir sula, vebdizaina būtība ir ietekme uz lietotāja zemapziņu. Dizaina uzdevums ir mainīt cilvēka attieksmi pret produktu un mudināt viņu izdarīt to, kam lapa ir paredzēta, piemēram, nopirkt, piereģistrēties un atstāt kontaktinformāciju.
Statistika ir dzelžaina. Saskaņā ar to interneta vietne ir kaut kas vairāk par izrotājumu. Nan nekādas maģijas: katru reizi, kad redzam noteiktu krāsu, kādā smadzeņu apgabalā, ko sauc par hipotalamusu, sāk ritēt reakciju ķēde. Vairogdziedzerī nonāk hormoni, kas izsauc emocijas, un tās ietekmē uzvedību.
Konkrētāk runājot, attēlā ir redzams krāsu aplis ar emocionālām reakcijām, kas saistītas ar krāsu toņiem.
Padomāsim, kurās vietās vispirms ir jāstrādā ar krāsām. Īpaša vērība ir jāpievērš šādiem elementiem:
• attēli,
• virsraksti,
• izlecošie logi,
• fons,
• rāmji,
• svarīgi baneri un pirmais ekrāns galvenajā lapā,
• pogas un aicinājumi rīkoties (CTI).
Jāatzīmē, ka krāsu izvēle vebdizainā ir atkarīga arī no mērķauditorijas. Noteikti iejūtieties to cilvēku ādā, kuriem produkts ir paredzēts. Noskaidrojiet paaudzi, vērtības, sapņus. Un rīkojieties! Viss izdosies.