Sasisto logu teorija e-komercijā
Kādā no iepriekšējiem rakstiem bija aprakstīta sasisto logu teorija.
Saskaņā ar šo teoriju nekārtīgs skats mudina ļaudis mest atkritumus tur, kur ir piemēslots, turpināt lauzt to, kas ir salauzts, braukt pie sarkanās gaismas, jo tā dara apkārtējie u.t.t.
Gan aprastajā tirdzniecībā, gan e-komercijā sasistie logi atnes vienīgi peļņas zaudējumus un labā vārda nomelnojumu. Aprakstīsim, kā tas parasti notiek.
1. logs
Pilnīgi sabojāts pirmais iespaids. To cilvēks veido sekundes daļās, un tas ietekmē klienta domas par kompāniju. Iedomājieties, ka esat atnākuši uz populāru kafejnīcu cerībā nobaudīt izreklamētu desertu. Jūs nekad te neesat bijis, un pirmais, ko ieraugāt, ir saīdzis oficiants netīrā formā, un galds ar pielipušām, beigtām mušām. Vai vēl gribat nobaudīt desertu? Lai arī tam nav nekāda sakara ar oficiantu, tomēr apetīte pēc redzētā ir pavisam pazudusi.
2. logs
Ja darbinieki runā ar klientu rupji, ignorē to, nav kompetenti, tad bojā priekšstatu par visu kompāniju kopumā. Pilnīgi visiem ir jārūpējas par firmas imidžu, pat apkopējai. It īpaši viņai. Nav nemaz vērts runāt par e-komerciju, kur neizdosies nogludināt iespaidu ar laipnu smaidu.
3. logs
Līdzināšanās. Ja priekšnieks pats neievēro korporatīvos noteikumus, tad darbinieki ar laiku sāk darīt tāpat. Un kas? Tā taču drīkst...
4. logs
Solījumu izpildīšana. Vārds ir jātur, un punkts. Ja uz precei ir dzeltena akcijas cena, tad tādai pašai cenai ir jāuzrādās arī kasē. Pircēji, kas liek preci grozā, rēķinās, ka izdos mazāk naudas. Ja pircējs pie kases jūtas netaisnīgi apkrāpts, tad nekāda attaisnošanās situāciju vairs neglābj.
Sasisto logu teorija ir darījumu cilvēka iespēja paskatīties uz savu biznesu no malas. Ja vēlaties uzzināt par šo teoriju vairāk, tad izlasiet Maikla Livaina grāmatu "Sasisti logi, sagrauts bizness. Revolucionāra sasisto logu teorija. Kā sīkas detaļas ietekmē lielus sasniegumus".