E-komercija

21. gadsimtā onlainšopings ir guvis pārsvaru pār mazumtirdzniecības veikaliem. E-komercija ir kļuvusi par ļoti ātri augošu industriju.

Minūti intereses. Kas ir e-komercija?

Vienkārši runājot, e-komercija ir ekonomikas sfēra, kurā reklāma, izvirzīšanās, tirdzniecība un darījumi notiek vienīgi internetā. Ja kaut ko pērkam vai pārdodam internetā, tad nodarbojamies ar e-komerciju.

No biznesmeņu, ražotāju un piegādātāju skatu punkta e-komercija ir izvirzīšanās un savu preču vai pakalpojumu piedāvāšana ar interneta palīdzību. Pircēji internetā meklē, izvēlas, salīdzina un pasūta.

Lūk, vairāki e-komercijas piemēri, kādi mūsdienās ir populāri:

1. Mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība. Tie ir galvenie e-komercijas virzieni.

2. Dropšipings. Tas ir pārdošanas veids, kad piegādātājs nogādā preces uzreiz pircējam, savukārt pārdevējs organizē interneta veikalu un piesaista klientus.

3. Kraudfundings. Tā ir līdzekļu vākšana starta kapitāla sakrāšanai, lai varētu palaist savu produkciju tirgū.

4. Materiālas un nemateriālas preces. Piemēram, datori ir fiziskas preces, bet programmatūra – digitālas.

5. Pakalpojumi. Visi iespējamie servisi, kādus var piedāvāt potenciālajiem klientiem.

6. Tiešsaistes samaksas sistēmas. Tie ir servisi, ar kuru palīdzību var samaksāt internetā, piemēram, komunālos maksājumus, sodus u.tml.

Tiešsaistes tirdzniecība aktīvi attīstās. Pirms 20 gadiem mobilos telefonus izmantoja vienīgi zvanīšanai, Google – informācijas meklēšanai, Facebook – saziņai ar draugiem, eBay – vecu lieto pārdošanai, Amazon – grāmatu pirkšanai. Taču tas viss pilnībā ir mainījis pirkšanas kārtību visā pasaulē. Tādējādi, ja brends vai pārdevējs vēlas izdzīvot un uzplaukt, tad ir svarīgi apgūt e-komerciju.