E-komercijas veidi

E-komercija ir ekonomikas sfēra, kurā reklāma, izvirzīšanās, tirgus un finansu darījumi notiek tikai internetā. Tātad, ja pērkat vai pārdodat tīklā, tad tā ir e-komercija.

Ir seši elektroniskās komercijas pamatveidi. Tie atšķiras ar iesaistītajām pusēm, un tās ir juridiskas personas, individuālas personas un valsts iestādes.

Izskaidrosim šos veidus vienkāršiem vārdiem.

B2B

B2B ir elektroniskā komercija biznesam. Pēc šāda principa sadarbojas, piemēram, Sony un Apple. Sony ražo videokameru mobuļus iPhone telefoniem un pārdod tos Apple. Viena kompānija piedāvā pakalpojumus vai produkciju citai kompānijai, nevis ierindas pircējiem.

B2C

B2C ir e-komercija patērētājiem. Tas ir elektroniskās komercijas pamatveids. Kompānija piedāvā preces un pakalpojumus parastiem cilvēkiem. Piemēram, Sony pārdod PlayStation aksesuārus zēniem un meitenēm, un viņu vecākiem.

C2C

C2C ir darījumi fizisku personu starpā. Viens patērētājs pārdod preces citam patērētājam un pats tās neražo. Piemērs ir ss.lv. Cilvēki var pārdot gandrīz visu, sameklēt pircējus un pārdot. Ražotājs šajā procesā nav iesaistīts.

C2B

C2B ir e-komercija starp patērētāju un biznesu. Šajā gadījumā patērētājs piedāvā kaut ko biznesa cilvēkiem. Piemēram, cilvēks ada cepures un pārdod interneta veikalam, nevis tieši cilvēkiem.

B2A

B2A ir biznesa administrēšana. Tā ir elektroniska komercija ar tiešsaistes transakcijām, kuras vada kompānijas un valsts iestādes. Piemēram, šajā kategorijā ietilpst valsts iepirkumi.

C2A

C2A ir e-komercija starp patērētāju un administrāciju. Šajā kategorijā ietilpst transakcijas starp patērētājiem un valsts varas iestādēm. Piemēram, pierakstīšanās pie ārsta, medicīnas pakalpojumu apmaksa, distancēta apmācība un līdzīgas lietas.

Kas saprata, pamājiet ar galvu.

Kuram e-komercijas veidam pieder jūsu bizness?