Web lapas izstrāde. Viss, kas ir jāzina klientam. 2. daļa
Turpinām stāstīt par web lapas izstrādi. Pirmajā daļā apskatījām mērķauditorijas un konkurentu analīzi, kompānijas mērķus un stratēģiju, kā arī tehniskā uzdevuma izstrādi. Tālāk ir pats interesantākais.
4. Dizaina maketa izstrāde
Šajā posmā dizaineris izveido maketu, kurā uzskatāmi parāda lapas vizuālo izskatu:
- krāsas;
- formas;
- fontus;
- animāciju.
5. Izkārtojums
Dizaineris nodod maketu pasūtītājam izskatīšanai. Pēc tam sākas adaptīva izkārtojuma izstrāde.
6. Programmēšana
Šajā posmā vietne atdzīvojas – pogas kļūst klikšķināmas un saites sāk darboties.
7. Sākotnējās informācijas ievadīšana
Protams, vietne ir jāpiepilda ar informāciju. Uz šo brīdi reklāmrakstu rakstītājiem ir jāsagatavo visus nepieciešamos materiālus.
8. Testēšana
Kad vietne ir sagatavota, tā ir pilnībā jāpārbauda, lai pārliecinātos, ka viss darbojas pareizi. Testēšanas gaitā var atklāties nestrādājošas saites, nekorekti attēlota informācija vai nestrādājoši elementi.
Pēc testēšanas vietni no izstrādes vietas pārnes uz hostingu. Pēc tam testē vēlreiz.
9. Tehniskais atbalsts
Ikvienai vietnei ir nepieciešams tehniskais atbalsts, jo tas ir kā dzīvs organisms, kurā visu laiku var kaut kas sabojāties. Pasūtītāja kompānijas speciālistam, kas strādās ar vietni, ir jāzina, kā ievietot lapā jaunu informāciju, labot esošo, izveidot jaunas lapas, preces, vākt apmeklējuma datus un analizēt tos un izmantot pārējās vietnes funkcijas.
Ko pēc tam?
Lai cik laba būtu vietne, tā nepiesaista klientus ar to vien, ka ir. Lapa ir jāpopularizē. Ir jāparāda ļaudīm, ka kompānijai ir web vietne, ar kuras palīdzību var atrisināt noteiktas problēmas un apmierināt vajadzības.
Popularizēšanas sakarā vienmēr var vērsties pie lapas izstrādātāja, lai viņi palīdz šajā jautājumā.