Veiksmīga biznesa noslēpums e-komercijā. 2. daļa
Sākam atklāt veiksmīga elektroniskās komercijas biznesa noslēpumus. Pirmais der ne tikai elektroniskajai komercijai, bet jebkādai tirdzniecībai.
Pastāstīsim par orientēšanos uz klientu.
Klienta orientēts bizness ir stratēģija, kuras būtība ir apmierināt klientu vajadzības. Vai vēlaties izveidot ar patērētāju ilgtermiņa attiecības? Palielināt lojalitāti, pircēju skaitu, vidējo pirkuma summu un atkārtotu pirkumu daudzumu? Tad lasiet tālāk.
Ja kompānija uzklausa un apmierina pircēju vēlmes, tad lielākā daļa to kļūst par pastāvīgiem klientiem un labprāt iesaka firmu citiem.
Lai ieviestu šādu stratēģiju, ir svarīgi saprast piecus klientu vajadzību apmierināšanas principus.
1. Empātija un dziļa klienta pasaules izpratne
Parasti kompānijas zaudē klientus, jo darbinieki vienkārši nesaprot pircējus. Ir jāmācās skatīties uz pasauli un firmu no patērētāja redzes viedokļa.
2. Personāla brīvība darbā ar klientiem
Pirmšķirīgs serviss nozīmē, ka nedrīkst ilgi pieņemt lēmumus. Ir jānovāc šķēršļi, kas traucē darbiniekiem paust iniciatīvu. Atcerieties otro stāstu iepriekšējā daļā?
3. Rūpes un vēlēšanās palīdzēt
Biznesa uzdevums ir padarīt klienta dzīvi vienkāršāku un patīkamāku. Tāpēc darbiniekiem ir jāuztver klientu problēmas kā izaicinājumi, nevis kā apgrūtinājumi.
4. Uzmanīga un individuāla pieeja
80% klientu nopērk un atgriežas vēlreiz tad, ja kompānija pauž personīgu pieeju.
5. Izdarīt vairāk, nekā ir apsolīts
Tas ir drošs veids, kā izdevīgi izcelties uz konkurentu fona.
Jo apmierinātāks ir klients katrā darba posmā ar brendu, jo labākas ir rūpes par viņu. Katrā e-komercijas biznesā ir unikāli saskares punkti ar klientiem, taču ir pieci, kas ir visa pamatā.
Kompānijas vērtības
• Tām ir jārezonē ar mērķauditorijas vērtībām.
Vietne
• To ir ērti izmantot.
• Var nopirkt ar vienu klikšķi.
• Ir jautājumu un atbilžu sadaļa.
• Ir viegli sameklēt kontaktinformāciju.
Produkts
• Produkts atbilst lietotāju vēlmēm.
• Tas tiek izgatavots, izmantojot pētījumus par potenciālo klientu vajadzībām un vēlmēm.
• Materiāli ir nekaitīgi un ekoloģiski.
Atbalsts
• Klients tiek ātri sakontaktēts.
• Ir vairāki veidi, kā sakontaktēt kompānijas darbiniekus.
• Konsultanti runā tajā valodā, kurā runā klients.
Loģistika
• Piegāde ir ātra.
• Ja piegāde kavējas, klientam tiek doti bonusi.
• Preces kustību var izsekot reālā laikā.
Klausieties, ko saka klienti. Iepazīstiet viņus. Draudzējieties ar savu produktu izmantotājiem un rūpējieties par viņiem. Tad jūsu sadarbība būs ilga.