Web lapas izstrāde. Viss, kas ir jāzina klientam. 1. daļa
Izstāstīsim, kā tiek izstrādāta web lapa.
Kāpēc? Tāpēc, lai jums kā pasūtītājam būtu viegli orientēties procesā un saprast, kurš izstrādes posms noteiktā brīdī rit. Protams, nav stingru noteikumu, kādā kārtībā šis darbs ir jādara, taču aplūkosim svarīgākās lietas, kas ietekmē iznākumu.
10 galvenie web lapas izstrādes posmi
1. Mērķauditorija
Web izstrādes pamatā ir sīka kompānijas mērķauditorijas izpēte. Ir jānoskaidro, kādi ir tie cilvēki, kas apmeklēs lapu. No iegūtajiem datiem kļūst skaidrs, kā piemērot lapu lietotāju vajadzībām, kā novērst viņu šaubas un bailes, kā parādīt preču un pakalpojumu labās īpašības un to spēju atrisināt apmeklētāju problēmas.
Liela daļa izpētes ir konkurentu analīze. Ir jāpēta viņu interneta lapas, jāfiksē viss labais un jāmācās no viņu kļūdām.
2. Stratēģija
Lai web lapa patiesi būtu noderīga kompānijai, ir nepieciešams uzzināt, ar kādu mērķi tā tiek veidota. Izstrādes speciālistiem ir jāzina, kam jums ir vajadzīga veidojamā interneta lapa un ko ar to vēlaties panākt.
Priekšstatam daži iespējami web lapas mērķi:
- Klientu piesaistīšana;
- Pārdošana (e-komercija);
- Preču vai pakalpojumu prezentēšana;
- Potenciālo pircēju kontaktu vākšana;
- Brenda popularitātes un atpazīstamības palielināšana;
- Kompānijas prezentēšana.
3. Tehniskais uzdevums
Pirmie divi izstrādes posmi ir nepieciešami, lai izveidotu pareizu tehnisko uzdevumu. Tas ir dokuments, kurā ir skaidri jāapraksta visi tehniskie momenti, kas ir saistīti ar izstrādājamo web lapu. Protams, tajā ir jābūt ietvertām visām jūsu vēlmēm par vietnes izskatu un saturu.
Kādam ir jābūt tehniskajam uzdevumam:
- Precīzam. Nedrīkst būt skaistas metaforas un slidenu izteikumu, piemēram, "tur mazliet skaistāk". Tehniskais uzdevums ir precīzas instrukcijas.
- Izstrādātam līdz sīkumiem. Ir jāietver arī it kā pašsaprotamas lietas. Lai web lapas programmētājs skaidri saprastu, kas tiek prasīts.
- Saprotamam. Tas ir jāsaprot visiem izstrādātājiem un arī jums.
- Ir ļoti labi, ja tehniskajā uzdevumā ir ietverts web lapas prototips ar elementu izvietojumu un navigāciju.
Esam aplūkojuši web lapas mērķauditorijas analīzi, konkurentu izpēti, vietnes mērķu un kompānijas stratēģijas noskaidrošanu un tehniskā uzdevuma sagatavošanu. Nākamajā raksta daļā aplūkosim nākamos interneta vietnes izstrādes posmus. Ceram, ka šis raksts ir bijis jums noderīgs.
Team3 komanda pieiet web dizainam vienlaikus radoši un atbildīgi. Ja vēlaties sadarboties, lūdzu, sazinieties ar mums.