Top 10 galvu reibinošas grafiskā dizaina tendences 2021-22. 1. daļa
Ar grafikas palīdzību pat ķīniešu puisēns spēj saprast angļu vectētiņu. Vizuāla valoda tiek uztverta daudz ātrāk par jebkādu citu. Nav brīnums, ka mums visapkārt ir grafisks dizains.
Ar labu grafisko noformējumu kompānijas informē vai pārliecina auditoriju – tās izmanto dažādus attēlus, krāsas un formas. Nav apstrīdams, ka tas ir spēcīgs skatītāju uzmanības pievilkšanas veids. Ar to izbrīna un liek skatīties ilgāk.
Taču ir viens sīkums. Grafiskā dizaina pasaule regulāri mainās, un ir jāspēj tikt līdzi šīm pārmaiņām. Dažas 2021. gada tendences turpinās 2022. gadā, un mēs ar tām iepazīstinām.
Piesprādzējieties, ceļojums būs aizraujošs!
1. Ģeometriskas formas
Atgriežamies pie sākumiem, un kāpēc gan ne. Vienkāršās ģeometriskās formas veido jaunas nozīmes un skanējumu. 2021.-22. gadā var izmantot ģeometriskas figūras košās krāsās un no trijstūriem, apļiem, kvadrātiem izveidot vēstošus attēlus. Var arī apvienot figūras ar fotogrāfijām. Ir aktuāli no ģeometriskām figūrām veidot sarežģītas formas.
2. Simbolu atdzimšana
Klasisko simbolu spēks ir to spēja paust kaut ko vairāk, nekā spēj valoda. Ar to palīdzību attēls veido daudziem saprotamu jēgu. Saule un mēness, Zodiaka zīmes, globuss, visu redzošā acs, ziedi.
Tendencē iekļaujas 2021. gadā modernais minimālisms, tā ļaujot maksimāli blīvi nodot ideju.
3. Uzkrītoši burti
Šādā gadījumā kompozīcijas centrs ir burti kā tēlains elements, nevis tikai informatīvs uzraksts. Nepietiek vienīgi uzrakstīt tekstu un pakārt redzamā vietā. Ar to ir jāstrādā ne mazāk kā ar centrālo kompozīcijas elementu, reizēm pat vairāk.
Iespaidīgi lieli burti tiek izmantoti kopš dizaina pirmsākumiem. Milzīgi burti ir aktuāla tendence.
4. Fonti ar robiņiem
Tajos ir apvienoti smalki un trekni klasisku fontu elementi, un tie atgriežas dizainā kā pastāvīga tendence.
Lai cik veci būtu fonti ar robiņiem, tie nav vienkārši melnas zīmes uz papīra. Tie izsauc nostaļģiju un izstaro eleganci katrā vārdā.
5. Ekoloģija un organisks dizains
Organiska dizaina pamatā ir ekoloģiskas tendences, rūpes par apkārtējo vidi un mierīga krāsu gamma. Kombinē dabiski zaļus, zemes krāsas, zilus, pūdera krāsas, persiku un citus toņus. Tie asociējas ar harmoniju, labām emocijām un vizuālu estētiku.
Vēl viens brīnišķīgs jaunums: siltas krāsas un dabiskas tekstūras izsauc lietotāju zemapziņā uzticību.
Esam uzskaitījuši tikai piecas tīmekļa dizaina tendences 2021 un 2022. gadā. Turpināsim ceļojumu otrajā raksta daļā.
Palieciet ar mums! :)