Kāpēc ir svarīgi rūpēties par klientiem? Nianses, ko ņemt vērā
Indars Brūvelis, 05.02.2021.
Iedomājieties, ka aizejat uz veikalu, un tur jūs sagaida persona, kas acīmredzami nav ieinteresēta palīdzēt un jūs apkalpot. Kā reaģēsiet? Noteikti šis veikals paliks sliktā atmiņā.
Atšķirība starp apkalpošanu veikalā un sadarbību starp uzņēmumiem ir neliela, piemēram, komunikācija ir digitāla un ieinteresētība ir vairāk personīga.
Svarīgākās nianses, ko es ieteiktu ņemt vērā, rūpējoties par klientu
Vienmēr atbildiet uz e-pasta vēstulēm. Ja saņemat e-pasta vēstuli no klienta un uzreiz nespējat atbildēt, uzrakstiet pateicību, ka esat e-pastu saņēmis un atbildēsiet darba dienas laikā.
Vairāk laika veltiet esošiem klientiem. Principā vienmēr augstāka prioritāte ir esošiem klientiem. Pastāvīgiem klientiem ir jāvelta daudz vairāk laika nekā jauniem.
Vienmēr izpildiet apsolīto. Ko sakāt, to arī dariet. Ja tomēr tas neizdodas, īsumā paskaidrojiet klientam apstākļus un lūdziet iespēju mainīt dotos solījumus.
Izdariet vairāk. Vienmēr dariet vairāk, nekā klienti prasa. Tas atstāj labu iespaidu, jo klienti redz jūsu ieenteresētību sadarbībā ne tikai vārdos, bet arī darbos.
Pateicieties. Vienmēr sakiet paldies. Ne tikai vārdos, bet arī mazās dāvanās. Kaut vai neregulārās.
Labi atsaucieties par konkurentiem. Nekad nesakiet neko sliktu par konkurentiem. Tieši pretēji, izpētiet tos un, ja situācija ļauj, varat tieši pateikt, ka konkurenti lieliski attīstās un iet laikam līdzi. (Varbūt gluži neminot vārdus.)
Uzņemieties atbildību. Vienmēr atbildiet par izdarīto. Novērsiet kļūdas, ko esat pielaiduši, un labojiet nesaprašanās.
Ja rūpējaties par klientiem, tad viņi paliek ilgi, sadarbojas ar jums un piesaista jaunus klientus.