Skatiens un tā virziens vebdizainā
Kas ir vissvarīgākais mājas lapas dizainā? Varbūt skaistums? Visi eksperti saka – lietojamība. Tas ir, interfeisa lietošanas vienkāršība un ērtums.
Labam tīmekļa dizainam vispirms vajadzētu palīdzēt vietnei veikt savus uzdevumus un tikai pēc tam izskatīties patīkami.
Pieņemsim, ka mums ir uzdevums izveidot vietni, kurā noteikta kompānija piedāvā apmeklētājiem savu produktu. Kāda ir stratēģija? Ir jāļauj apmeklētājam saprast, ka viņam ir kāda problēma vai nepieciešamība un ka uzņēmums viņam palīdzēs. Nedaudz pastāstīsim par uzņēmumu un to, kā tas palīdz apmeklētājam novērst problēmas un piedāvā sadarbību, izmantojot darbības pogas (CTI).
Tātad ir jāizstrādā vietne, kurā lietotājs apskatīs un izlasīs visu, kas viņam ir jālasa. Un te ir labā ziņa.
Varat kontrolēt, kā lietotāji aplūko tīmekļa lapu. Ko viņi ierauga vispirms?
Pētījumi rāda, ka cilvēki vispirms pievērš uzmanību attēliem. Visvairāk uzmanību piesaista fotogrāfijas ar cilvēku sejām, it īpaši, ja attēlotie cilvēki skatās tieši acīs. Turklāt, par prieku tirgotājiem, mākslinieki atklāja noslēpumu. Izrādās, ka ar attēlotā varoņa skatienu var pievērst uzmanību noteiktai zonai attēlā. Tas ir, ja lietotājs redz seju, kas kaut kur skatās, tad automātiski vērš savu skatienu uz šo vietu. Piekritīsiet, ka ir liela vēlēšanās pievērst uzmanību no meitenes sejas uz Sunsilk šampūnu.
Pareizam marķējumam arī ir sava nozīme. Sajūtiet, kā skaidras, horizontālas līnijas rada miera un stabilitātes sajūtu zemāk esošajā piemērā.
Un kā elementu izvietojums pa diagonāli uzlabo kustības un darbības sajūtu šajā ekrānuzņēmumā.
Tātad, secinājums. Cilvēki domā vienādi. Viņiem traucē vai patīk vienas un tās pašas lietas. Viņi pārlūko lapas vienādi un redz tajās vienu un to pašu informāciju. Lietotāji ne vienmēr izlasa vietnes tekstu, taču mūsu spēkos ir pārliecināties, ka ar virspusēju skatu viņi saņem nepieciešamo informāciju. Acu kustību fiksēšana te ļoti palīdz.
Ķeramies pie darba ar jaunu skatījumu uz pārdošanu un izstrādāto vietņu vebdizainu.