Cik izdevusies ir jūsu vietne

Tas ir noticis! Interneta vietne ir gatava. Izstrādātāju komanda saskandina tējas tasītes, izvieto lapu pie hostinga un atver apmeklēšanai.

Šajā brīdī nevajag lūkoties uz vietni kā uz izdevušos skaistuma paraugu. Nav iespējams objektīvi novērtēt tikko izveidotu vietni, jo tā vēl nedara visu, kas tai ir jādara. Taču var novērtēt tās lietošanas ērtumu, satura sakārtotību un vizuālo iespaidu.

Dizains

Ļoti daudzi strīdas, vai dizains ietekmē konversiju. Prakse rāda, ka:

- pats veiksmīgākais dizains ir tāds, ko mērķauditorija uztver viegli;

- fontus nevajag izvēlēties klasiskus, bet tādus, kurus auditorija viegli pieņem. Nekādu Times New Roman;

- labāk aizmirst par bezpersoniskiem attēliem, kādus var nopirkt internetā.

Lietojamība

Vietne ir jānovērtē no tāda lietotāja skatu punkta, kas nevis vienkārši tajā ir nonācis, bet meklē pavisam konkrētu informāciju. Ja tā ir viegli atrodama ar pāris klikšķu palīdzību, tad pārbaude ir izturēta veiksmīgi.

Kā novērtēt? Ņemiet cilvēku grupu no mērķauditorijas un dodiet viņiem uzdevumu izdarīt kādu noteiktu darbību vietnē.

Vēl var izmantot "vecmāmiņas testu". Parāda savu lapu kādai vecmāmiņai, lai paskatās, un pārrunā, cik viegli bija, kas patika, kas nepatika.

Teksta stils un kļūdas

Teksts ir otrais informācijas nodošanas veids (pirmais ir attēli), tāpēc tas ir jānovērtē pēc uztveres viegluma un tā, vai tas mudina ļaudis darīt to, kam interneta vietne ir veidota.

Adaptīvais izkārtojums

Ja tas nav izstrādāts pietiekami labi, tad vietne var attēloties nekorekti, ilgi ielādēties un nepildīt savu uzdevumu, līdz ar to apmeklētāji parausta plecus un iet prom.

SEO

Tā ir diezgan sarežģīta tēma. Īsi sakot, vietnei ir jābūt pielāgotai meklēšanas frāzēm, lai meklēšanas sistēmas tās gribētu rādīt.

Katru kritēriju var aprakstīt daudz garāk. Kamēr izveidotā lapa krāj spēkus, ir pietiekami, ja tā pilda savas funkcijas un atbilst tam, ko sagaida mērķauditorija un pasūtītājs.

Veiksmīgu vietnes atvēršanu un izdevušos nedēļu!