• Team3
  • Blogs
  • Paši veiksmīgākie pārdevēji e-komercijā

Paši veiksmīgākie pārdevēji e-komercijā

Jēdziens "e-komercija" apvieno visus servisus un interneta vietnes, kuros maksāšana notiek tiešsaistē. Pirmām kārtām tie ir interneta veikali, kuros maksāšana notiek elektroniski.

Pirmo pirkumu internetā veica amerikānis Fils Brandenbergers 1994. gadā. Viņš pasūtīja internetā jaunu Stinga albumu "Ten Summoners’ Tales" un samaksāja $12,48 (neieskaitot piegādi) ar savu Mastercard karti. Vēlāk tirgū ienāca Amazon un Alibaba, kas kļuva par pionieriem un nonopolistiem.

Tagad šīs un vēl citas kompānijas e-komercijas sfērā ir iedvesmas avots, paraugs un brīnišķīgs piemērs tam, ka neiespējamais ir iespējams.

    1. Amazon

1994. gadā kompāniju dibināja Džefs Bezoss. Sākumā tas bija grāmatu internetveikals.

Tagad Amazon ir pats lielākais interneta vairumtirgotājs ASV un viens no lielākajiem pasaulē. Kompānijai ir milzīgs noliktavu un šķirošanas centru tīkls, kā arī savs piegādes serviss, kas izmanto dronus un robotus un 2020 . gadā iegādājās arī lidmašīnas.

    2. Alibaba

Kompānijai ir sava maksāšanas sistēma Alipay, kas strādā visā pasaulē.

Alibaba darbības modelis ir analoģisks eBay. Alibaba darbojas kā pārdevēju agregators, kur pārdevēji ir fiziskas personas, veikali vai ražotāji, kas paši sūta preces pircējiem.

    3. eBay

Kompānija "eBay" ir izveidota 1995. gadā kā tiešsaistes izsoļu serviss. Pārdevēji laida ūtrupē priekšmetus, un pircēji solīja viens par otru vairāk. Vēlāk parādījās komerciāli konti, kas pārstāvēja privātus uzņēmējus un veikalus, un kļuva iespējams pirkt par fiksētu cenu.

eBay vēl arvien ir tiešsaistes agregators, kura galvenā īpatnība – tur var atrast retus priekšmetus un pat vērtīgas antikvāras lietas.

    4. ASOS

Kompānija ir dibināta nesen, 2000. gadā. Tās nosaukums nozīmē "As Seen On Screen". Šī britu tirdzniecības vieta darbojas pēc Amazon modeļa. ASOS ir atrodami masu tirgus brendu apģērbi, apavi un aksesuāri. Nesen tur ir parādījusies arī kosmētika.

Kas tālāk? E-komercijas tirgus turpina augt. Veikali cenšas padarīt pirkšanu ne vien maksimāli ātru, bet arī aizraujošu.