Saskarnes psiholoģija vebdizainā

Ja specializējaties vebdizainā, tad jums noteikti ir jāzina, kā izveidot tādu saskarni, kas dažās sekundēs piesaista lietotājus.

Galvenais jebkura interneta dizaina projekta kritērijs ir lietotāja ērtība. Ja cilvēki daudz laika pavada vietnē vai ilgi izmanto aplikāciju, nāk vēl un vēlreiz un aktīvi to lieto, tad tas nozīmē, ka viss ir izdarīts pareizi.

Ikvienam vebdizainerim ir jābūt mazliet psihologam. Protams, ir svarīgi fonti, animācija, saturs un lietotāja pieredze, taču psiholoģiski paņēmieni cilvēkus piesaista labāk.

Aplūkosim trīs efektīvus paņēmienus, kas noder gan vebdiziana speciālistiem, gan biznesmeņiem, lai uzlabotu attiecības ar tiešsaistes auditoriju.

Izolācijas efekts

Cilvēki atceras objektus, kas izceļas no pārējiem. Iedomājieties galdu, uz kura atrodas 12 zili zīmuļi un viens koši sarkans. Kurš iekrīt acīs?

Tā ir smadzeņu īpašība. Cilvēki domās izolē vienādus priekšmetus un izceļ tādus, kuri atšķiras. Šāda pieeja labi strādā arī saskarnē, kad ir nepieciešams izcelt kādu elementu vai piedāvājumu.

Acis žilbst

Ja kafejnīcā ir 30 dažādi deserti, tad klients ilgi pētīs ēdienkarti, jo viņam būs grūti izvēlēties.

Ir grūti izvēlēties, ja ir daudz variantu. Ja variantu ir maz, tad var ārti izraudzīties vajadzīgo, un bizness tā saglabā klientus un naudu.

Pēdējās preces

Cilvēki baidās kaut ko palaist garām un palikt bez tā, kas viņiem ir svarīgs un vajadzīgs. Deficīts mudina pirkt, kamēr preces nav izpārdotas.

Deficīta radīšanas paņēmieni:

    • Produkta kartītē norādīt: "Noliktavā palikušas N preces."

    • Piemēram, viesnīcas numura rezervēšanas sistēmā atzīmēt: "Vēl N cilvēku aplūko šo numuru."

    • Noteikt ierobežotu vietu skaitu pasākumos, tajā skaitā tiešsaistē.

Mārketologi ir izdomājuši vēl daudz citu paņēmienu, piemēram, spēļošana, sociāli pierādījumi u.c. Kādā citā rakstā pastāstīsim par krāsu psiholoģiju, bet tagad piedāvājam izmantot praksē šeit aprakstītos paņēmienus.