Spēles noteikumi e-komercijā 2022

COVID-19 ir kļuvis par spēcīgu e-komercijas virzītājspēku – divos gados tirdzniecība internetā ir strauji augusi. Pandēmija ir piespiedusi cilvēkus ierobežot veikalu apmeklēšanu, tātad ir pieaudzis pieprasījums pēc preču piegādes. Daudzi uzņēmēji ir sākuši apkalpot savus patērētājus attālināti.

Pamazām mēs pierodam iegādāties internetā.

➡️ Nav brīnums, ka viens no 2022. gada e-komercijas trendiem ir procesa organizācija tā, lai viss tiktu izdarīts maksimāli ātri.

Kādi trendi ir vēl? Piemēram, runājoši palīgi.

➡️ Apple izveidotais Siri, Jandeksa izveidotā Alise, Google Home, kas pamazām aizstāj zvanu centrus, darbojas kā personālie pārdošanas asistenti, pavada patērētāju līdz pirkumam, konsultē, atgādina par nepabeigtiem pirkumiem, veic aptaujas un savāc atbildes.

➡️ Neapturami aug arī mobilā komercija. Pircēji uzticas tiešsaistes pirkšanas procesam. Viņiem ir ērtāk iegādāties, izmantojot viedtālruni vai planšetdatoru, jo tie vienmēr ir pie rokas. Ļoti svarīgs ir komforts un pirkšanas ērtība ar mobilām ierīcēm.

➡️ Tāds e-komercijas trends kā omnikanāli nozīmē, ka pērk burtiski visur. Ceļš līdz pirkumam var sākties ar meklētāju, turpināties ar maksas saturu, sociālajiem tīkliem, internetveikalu, parastu veikalu un tamlīdzīgi. Turklāt ir būtiski, lai kanāli savā starpā būtu sinhronizēti.

➡️ Personīga pieeja ir bijusi un paliek aktuāla. Tā var veidot lojālu attieksmi pret brendu un paturēt klientu. E-komercijā ir nepieciešami tiešsaistes ieteikumi par preču izvēli, lietošanas instrukcijas, meistarklases, pamācības, atbildes uz lietotāju jautājumiem.

➡️ Vēl jāpiemin čatboti, kas e-komercijas vietnēs piemeklē preces pēc krāsas, izmēra un citiem parametriem, konsultē, atbild uz jautājumiem, ziņo par pasūtījuma statusu, veic apmaksu.

Nobeigumā var teikt, ka šie un citi e-komercijas trendi 2022. gadā palīdz cilvēkiem ērti un vienkārši iegādāties preces. Visa pamatā ir patērētāju komforts. Pircēja rīcība ir atkarīga ne vien no preces kvalitātes un nepieciešamības, bet arī no mijiedarbības ar pārdevēju: ja cilvēkam ir grūti meklēt un atrast preces un noformēt pasūtījumu, tad viņš nekavējoties pamet internetveikalu. Turklāt izvēle šajā jomā ir milzīga.